در مرحله اول وبسایت شما از نظر محتوا بررسی خواهد شد و عملکرد شاخصهای گوگل آنالیتکس (رفتار مخاطبهای شما در وبسایتتان) و گوگل کنسول (عملکرد محتوای تولیدی شما از نظر گوگل و نمایش در لیست نتایج آن) تحلیل خواهد شد و نقاط ضعف و قوت فعلی شما بررسی میشود.
شناخت نیاز مخاطب، مهمترین گام برای داشتن یک استراتژی محتوای موفق است. در این مرحله ما با پیدا کردن سرنخ نیاز مخاطبها یا همون کلیدواژههای پرتکرار، یه لیست بلندبالا از کل کلمات کلیدی و عبارات کلیدی صنعت شما رو در اختیارتون قرار میدیم و ظرفیت بازدید آنلاین حوزههای مختلف شما رو هم براتون اولویتبندی میکنیم.
در این مرحله عملکرد رقبای شما در حوزه محتوا رو بر اساس چندین معیار استاندارد، ارزیابی میکنیم و جایگاه شما نسبت به هر کدام از رقبا را روی نمودار به تصویر میکشیم. این به شما کمک میکنه که شکاف بین عملکرد رقبا و نیاز مخاطب رو به عنوان یه فرصت ایدهآل تشخیص بدید و دقیقا بدونید که قراره با صرف چقدر هزینه و زمان به آن جایگاه برسید.
در مرحله نهایی با جمعبندی دادههای مربوط به عملکرد فعلی شما، بررسی نیار مخاطب و کلیدواژههای اصلی و همچنین عملکرد رقباتون، اثربخشترین موضوعات برای شما انتخاب شده و یه برنامه بلند مدت برای اینکه بدونید چه نوع محتوایی رو با چه موضوعی، با چه کلیدواژهای و با چه هدفی در یکسال آینده باید تولید کنید تا موفق باشید در اختیارتون قرار میدیم