طراحی هویت بصری شامل مجموعه عناصر قابل رویت یک برند مانند رنگ، طرح و لوگوی یک برند است که بوسیله آنها خود را به مشتریان و بازار هدف معرفی می کنید. اگر توجه کنید وقتی نام برندهایی مانند گلستان، دیجیکالا، ایرانسل و … به گوشتان می خورد مجموعه ای از اطلاعات شامل دیده ها و شنیده های هر برند در ذهن تان نقش می بندد. این دقیقا همان هویت بصری برند است.
با طراحی هویت بصری قالب و ساختاری یکپارچه برای شکل و نمای کسب و کار خود تعیین می کنید. طراحی هویت برند باید به گونه ای باشد که همه اجزای شرکت یا سازمان شما به شکلی خاص و منحصر بفرد، گویای ماهیت برند شما باشد.